Aprašymas

Organum koncertų salė ir pasaulinio garso pianistas Alexanderis Paley pristato naują koncertų ciklą „Beethoveno išradimai“, skirtą Ludwigo van Beethoveno kamerinei kūrybai. 3 pavasario koncertuose bus atliktos visos 5 didžiojo Vienos klasiko sonatos bei Variacijos violončelei ir fortepijonui, o taip pat trys kompozitorių išgarsinę fortepijoniniai Trio. Šiose koncertinėse programose ryškėja Beethoveno kūrybos evoliucija - nuo individualaus stiliaus paieškų ir žanrų plėtotės, - iki beprecedentės novatorystės ir galingų postūmių tolesnei Europos muzikos raidai. Kūrybos procesą jis grindė visiškai naujais pamatais, neturėjusiais akivaizdaus prototipo visoje ligtolinėje istorijoje.

Gamta apdovanojo Bethoveną smalsiu ir aktyviu filosofo protu. Jo interesai visada buvo neįprastai platūs, jie apėmė politiką, literatūrą, religiją, filosofiją, gamtos mokslus. Tokio nenumaldomo poreikio nuolat ir be perstojo plėsti savo meninį akiratį neturėjo joks kompozitorius. Net ir apkurtęs jis rado jėgų eiti prieš likimą, o Pasipriešinimo, Įveikimo idėjos tapo pagrindine jo gyvenimo prasme. Savo asmenybės ir dvasios pasaulio įtvirtinimas tapo Beethoveno meninės būties norma.

Muzikologas Viktoras Gerulaitis rašė: „Beethoveno kūrybinė asmenybė stulbinamai universali. Kalbėtina ne apie tai, kad jo kūrybinis palikimas aprėpė visus to meto žanrus - kiekviename iš jų jis atvėrė neregėtus ir nemąstytus minčių ir meninių sprendimų klodus. (...) Į jo muziką sutekėjo novatoriškieji Renesanso ir Baroko, Haydno ir Mozarto, Vokietijos ir Austrijos, Britanijos ir Ispanijos, slavų tautų syvai. Jis išugdė visą romantizmo muziką nuo Schuberto iki Mahlerio.“

Alexanderio Paley užmojis atskleidžia Beethoveno kamerinę muziką kaip idėjų branduolį, savotišką kūrybos lopšį: jo instrumentiniuose duetuose ir tercetuose slypi didingi meniniai išradimai, pakeitę 18 a. klasicistinių muzikos formų kontūrus ir tapę Romantizmo pranašais. Kartu su scenos bendražygiais - violončelininku Mariumi Dominyku Sakavičiumi, smuikininku Raimondu Butvila ir klarnetininku Karoliu Kolakausku Alexanderis Paley leidžiasi į Beethoveno nueitą kelią, jo genialios minties pėdsakais.

Kovo 18 d. 18 val.

Alexander Paley (fortepijonas)

Marius Dominykas Sakavičius (violončelė)

 

Ludwig van BEETHOVEN (1770 – 1827)

Sonata fortepijonui ir violončelei F-dur, Nr. 1 op. 5 (1796)

I  Adagio sostenuto. Allegro

II Allegro vivace


Sonata fortepijonui ir violončelei g-moll, Nr. 2 op. 5 (1796)

I Adagio sostenuto e espressivo. Allegro molto più tosto presto

II Rondo Allegro

 

Sonata violončelei ir fortepijonui A-dur, Nr. 3 op. 69 (1808)

I Allegro ma non tanto

II Scherzo. Allegro molto

III Adagio cantabile – Allegro vivace

 

Kovo 25 d. 18 val.

Raimondas Butvila (smuikas)

Marius Dominykas Sakavičius (violončelė)

Karolis Kolakauskas (klarnetas)

Alexander Paley (fortepijonas)

 

Ludwig van BEETHOVEN (1770 – 1827)

Fortepijoninis Trio D-dur, Nr. 1, op, 70 „Geistertrio“

Allegro vivace e con brio

Largo assai ed espressivo

Presto

 

Fortepijoninis Trio B-dur, Nr. 4, op, 11 "Gassenhauer" (1797) – fortepijonui, klarnetui ir violončelei

Allegro con brio

Adagio

Tema ir Variacijos: Pria ch'io l'impegno. Allegretto - Variacijos 1-9

 

Fortepijoninis Trio B-dur, op, 97 „Erzherzog-Trio“ (1811)

Allegro moderato

Scherzo (Allegro)

Andante cantabile ma però con moto. Poco piu adagio, D major,

Allegro moderato – Presto

 

Balandžio 16 d. 16 val.

Alexander Paley (fortepijonas)

Marius Dominykas Sakavičius (violončelė)


Ludwig van BEETHOVEN (1770 – 1827)

Dvylika variacijų fortepijonui ir violončelei

G.F. Hndelio oratorijos „Judas Makabėjus“ tema, WoO.45 (1796)

 

Sonata violončelei ir fortepijonui C-dur, Nr. 4 op. 102/1  (1815)

Andante – Allegro vivace

Adagio – Tempo d'andante – Allegro vivace

 

Sonata violončelei ir fortepijonui D-dur, Nr. 5, op. 102/2  (1815)

Allegro con brio

Adagio con molto sentimento d'affetto – Attacca

Allegro – Allegro fugato


Nuotraukos ir vaizdo medžiaga

Bendrinti