Schedule
Concert Hall Organum
Concert Hall Organum
Concert Hall Organum
Concert Hall Organum
Description
MOZARTIANA, 6 koncertų ciklas
Rugsėjo 28 d., šeštadienį 18 val.
W.A.Mozart. Kūriniai keturioms rankoms
Pei-Wen Chen (fortepijonas, JAV)
Alexander Paley (fortepijonas)
Spalio 24 d., ketvirtadienį 19 val.
W.A.Mozart. Sonatos fortepijonui solo Nr. 1 – 6
Alexander Paley (fortepijonas)
Lapkričio 15 d., penktadienį 19 val.
W.A.Mozart. Sonatos fortepijonui solo Nr. 7-12
Alexander Paley (fortepijonas)
Lapkričio 28 d., ketvirtadienį 19 val.
W.A.Mozart. Sonatos smuikui ir fortepijoniniai trio
Alexander Paley (fortepijonas)
Raimondas Butvila (smuikas)
„Vytautas Magnus trio“/ Raimondas Butvila (smuikas), Marius Dominykas Sakavičius (violončelė), Alexander Paley (fortepijonas)
Gruodžio 12 d., ketvirtadienį 19 val.
W.A.Mozart. Sonatos fortepijonui solo Nr. 13 -19
Alexander Paley (fortepijonas)
2025 m. vasario 6 d., ketvirtadienį 19 val.
W.A.Mozart. Muzika dviem fortepijonams ir fortepijoninis kvintetas
Pei-Wen Chen (fortepijonas, JAV)
Alexander Paley (fortepijonas)
Ansamblis „Paleasis“/ Ugnius Dičiūnas (obojus), Karolis Kolakauskas (klarnetas), Andrius Puplauskis (fagotas), Gediminas Abaris (valtorna)
Meno vadovas Alexander Paley
Rugsėjo 28 d. pianistai Alexanderis Paley ir Pei-Wen Chen atliks visas Wolfgango Amadeuso Mozarto kompozicijas fortepijonui keturioms rankoms. Kaip teigia A. Paley, „įdomu pažvelgti į Mozarto kūrybos paskirtis – koncertus jis rašydavo sau, juos pats grodavo ir diriguodavo, taip pat sau rašydavo ir sonatas, tačiau variacijas skirdavo savo mokiniams bei savo vyresniajai seseriai Mariai Annai Mozart, kitaip žinomai Nanerlei, kuri buvo taip pat talentinga pianistė, kartu su Mozartu laikyta vunderkinde ir nuo pat mažų dienų koncertavusi visoje Europoje“. Įdomu, kad pirmoji šio dueto tipo sonata, manoma, buvo sukurta 1765 m. Mozartų gastrolėse Londone, spaudai pranešant, jog „du vaikai gros klavesinu nematydami klavišų, uždengę jį skepeta“.
Jaunojo Wolfgango kelionės driekėsi nuo Londono, Amsterdamo, Paryžiaus, Leipcigo iki Ženevos, Venecijos, Milano ir Romos. Kelionėse jis užrašydavo muzikinių kompozicijų idėjas, o taip pat ir įspūdžius, mintis bei patirtis savo laiškuose. Juose atsispindi neformalus ir intymus genijaus portretas – jo laiškai apima trumpą ir audringą gyvenimą nuo tų metų, kai stebuklingas vaikas stebino Europos dvarus, iki paskutiniųjų dienų, kai jis rašė meilės kupinus laiškus žmonai ir ilgus, pinigų ieškančius laiškus draugams ir mecenatams. Pasak muzikologės Vytautės Markeliūnienės, ypač svarbūs Mozarto laiškai tėvui Leoplodui Mozartui, vienam garsiausių to meto smuikininkų, jaunojo Mozarto mentoriui, auklėtojui, palydovui, vadybininkui ir dorovės ugdytojui. Laiškuose tėvui Mozartas atskleidžia intymias savo gyvenimo detales, o taip pat ir asmeniškus pripažinimus, liudijančius jo religines ir teologines nuostatas.
Prieš koncertus mes pakviesime susipažinti su dviejų Mozarto laiškų vertimais, šiemet publikuotais „Šiaurės Atėnuose“ (vertė Agnė Blaževičienė). Tikime, kad jie taps akstinu kiek kitaip pažvelgti ir suprasti Mozarto muziką. Prie to prisidės ir V. Markeliūnienės istorinės įžvalgos.
Šešių koncertų cikle jo sumanytojas pianistas Alexanderis Paley publikai atskleis Mozarto kamerinės muzikos su fortepijonu retrospektyvą per jo muzikinę biografiją. Pianistas atliks visas 19 Mozarto sonatų fortepijonui, kartu su pianiste Pei-Wen Chen skambins visus Mozarto kūrinius fortepijonui keturioms rankoms, taip pat sonatą ir fugą dviems fortepijonams, su smuikininku Raimondu Butvila gros dvi Mozarto sonatas smuikui ir fortepijonui, su „Vytautas Magnus trio“ (A. Paley, R. Butvila, violončelininkas Marius Dominykas Sakavičius) atliks du fortepijoninius trio, o su ansambliu „Paleasis“ – fortepijoninį kvintetą.
„Nuo pat mažumės aš suvokiau, jog šią muziką myliu labiau nei gyvenimą, kiekviena nata yra man be galo brangi, aš nežinau kito kompozitoriaus, kurio muzikos kompozicijos genialumas prilygtų Mozartui“, – teigia fortepijono virtuozas.